ESPORTSTUDION är otroligt stolta över att presentera SteelSeries som en av våra första huvudsponsorer av satsningen på svensk Counter-Strike. “SteelSeries är en drömsponsor för jättesatsningen ESPORTSTUDION.” säger Tomas Lyckedal på BME.

Tidigare under februari presenterade BME och ESPORTSTUDION en jättesatsning på bevakningen av svensk esport med minst 150 dagar av livesänt material. Nu ökar intensiteten av bevakningen i April-Maj, när ESPORTSTUDION bevakar Major-kvalet, Intel Extreme Masters Rio samt The Blast.tv Major. Sändningarna innehåller några av Sveriges bästa kommentatorer, med stort fokus på svenska spelare och lag.

I samband med detta kan vi idag presentera att SteelSeries skrivit på ett årsavtal med ESPORTSTUDION för att stötta satsningen, bidra med priser till våra tittare och engagera sina produkter i livesändningarna.

“Målet med ESPORTSTUDION är att skapa esportens motsvarighet till Vinterstudion och bli en ny lägereld för svensk esport. Vi är mycket stolta över att SteelSeries stöttar visionen, samt aktivt bidrar till nästa stora kliv i utvecklingen, med CS2 bakom knuten”, säger Tomas Lyckedal, affärsutvecklare och styrelseordförande i BME.

"Steelseries har sponsrat och supportat utvecklingen av Svensk Counter-Strike sedan tidigt 2000-tal, med lag som SK och NIP då de var bäst i världen. Vi tycker ESPORTSTUDION är en av de bästa svenska produktionerna som vi sett på länge kring esport med starka namn bland experter och kommentatorer, som gör att sändningen håller en väldigt hög nivå. Vi hoppas att vi tillsammans med ESPORTSTUDION kan inspirera nästa generation av CS- samt dota-spelare för att få fram nya f0rest, GeT_RiGhT, Loda och Zai, som återplacerar Sverige till det främsta landet inom esport igen", säger Christoffer Elfving, ansvarig för den Nordiska försäljningen på SteelSeries.


SteelSeries är en av världens ledande tillverkare av gamingprodukter som tangentbord, möss, kontroller och musmattor och har en stark ställning i den svenska marknaden. Proffspelare har sedan 2011 vunnit mer prispengar med SteelSeries än något annat varumärke. SteelSeries har en lång och gedigen tradition av att stötta esport, med involveringar i flera proffslag, turneringar och evenemang.

Under året kommer ESPORTSTUDION att vidareutveckla produkten med fler programformat och satsningar - något som möjliggörs av en huvudsponsor som SteelSeries.

Om SteelSeries

Sedan 2001 har SteelSeries varit en drivande kraft bakom esport och professionellt spelande. Från att ha sponsrat de första professionella spelarna, till att utveckla specialgjorda produkter för proffslag och förvandla exceptionella spelare till globala superstjärnor, har SteelSeries alltid fokuserat på att få branschen att växa och hjälpa spelare överallt.

Vårt förhållande till proffslag är mer än sponsorskap, det är partnerskap. Vi arbetar i nära samarbete med världens bästa spelare för att finjustera våra produkter och för att försäkra oss om att allt vi skapar uppfyller spelarnas krav, oavsett på vilken nivå de befinner sig. Esport är hjärtat i allt vi gör, oavsett om det är OG som blir det första teamet att vinna Dota 2 International Championships två gånger eller om vi ger dig verktygen som förbättrar ditt eget spelande.

Om ESPORTSTUDION

ESPORTSTUDION samlar svensk esport kring de stora lägereldarna i Counter-Strike. Kanalen bevakar majoriteten av de stora mästerskapen, men följer även svensklagen som spelar i divisionen under. Sändningarna inkluderar de absolut största profilerna inom svensk Counter-Strike. ESPORTSTUDION produceras av Black Molly Entertainment, Nordens ledande produktionsbolag inom esport.

Läs mer på www.esportstudion.se

Om Black Molly Entertainment
Black Molly Entertainment är ett kreativt esportkollektiv, grundat i Sverige 2013. I grunden ett produktionsbolag, men idag också en fullskalig produktionsbyrå specialiserad på esport. Vi erbjuder tjänster till alla i esportens ekosystem - varumärken, lag, evenemang, spelförläggare och media. Företaget består av 14 heltidsanställda och ett stort nätverk av frilansare, med kontor och studio i Stockholm. BME är också delägare och partner till kommunikationsbyrån Frame.
Läs mer på www.bme.nu.

Reading lists

Related News